جستجو
دسته بندی ها

تفاوت تتر erc20 با تتر trc20



تتر اتریوم(USDT-ERC20)  

دلار USDT-ERC20 تتر ارائه شده بر بستر اتریوم است. آدرس عمومی این نوع از تتر از شبکه بلاکچین صادر شده و واریز و برداشت این ارز نیز در بلاکچین اتریوم صورت می گیرد. پروتکل مورد استفاده این نوع از تتر، ERC-20 است.


مزایای تتر ERC20

• پشتیبانی شده توسط اکثر کیف پول های ارزهای دیجیتال 

• پشتیبانی شده توسط اکثر صرافی های ارهای دیجیتال 

• کارمزد به صرفه (کمتر از اومنی)

• تراکنش های سریع (15 ثانیه)


آدرس تترهای بلاکچین اتریوم و یا همان USDT-ERC20 با عبارت 0X آغاز می شود.

تتر ترون (USDT-TRC20)

دلار USDT-TRC20 نوعی از تتر است که بر روی بلاکچین ترون توسعه یافته است. آدرس سپرده گذاری تتر TRC-20 آدرس شبکه ترون است و واریز و برداشت های این ارز نیز بربستربلاکچین ترون صورت می گیرد. پروتکل مورد استفاده این تتر TRC-20 است. 


مزایای تتر TRC20

• ارتباط آسان با سیستم Daap

• هزینه کارمزد رایگان 

• روند تراکنش کاملا شفاف


آدرس تترهای بلاکچین ترون و یا همان USDT-TRC20 با عبارت TX  آغاز می شوند.


تتر erc20 یا trc20؟ کدام بهتر است؟

به طور کلی، تتر بلاکچین بیت کوین و یا همان USDT-OMNI از همه انواع تترها قدیمی تر و پر مصرف تر است، با این حال از آنجایی که مبادلات با ارز دیجیتال تتر ممکن است به صورت روزانه صورت بگیرد، مشکلاتی چون هزینه کارمزد و همچنین سرعت پایین تراکنش ها، استفاده روزمره این ارز در بلاکچین بیت کوین را محدود کرد. 

بلاکچین اتریوم با هدف برطرف کردن این مشکلات، تتر را بر روی پروتکل ERC-20 ارائه داد. مزیت این پروتکل بر پروتکل اومنی، سرعت بالاتر تراکنش ها و هزینه به صرفه تر کارمزد بود. با این حال باز هم هزینه کارمزد های دریافتی توسط شبکه اتریوم، برای مصرف روزانه تتر ERC20 کمی زیاد است. 

با وجود موارد یاد شده، تتر ارائه شده در بلاکچین ترون و یا همان  USDT-TRC20 ارائه دهنده سرعت بالای تراکنش ها و همچنین کارمزد رایگان است. تنها مشکل این نوع از تتر این است که تترTRC20  توسط بسیاری از کیف پول ها حمایت نمی شود.